دکتر یوسفی

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

جلسه هم اندیشی رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با جمعی از مدیران آموزش و پرورش استان گلستان در سالن اجتماعات مدیریت آموزش و پرورش علی آباد کتول برگزار شد.

سید رضا نظری مدیر کل آموزش و پرورش گلستان با توجه به ضرورت توسعه مباحث تربیتی در مدارس سمپاد گفت: شهرهای گرگان، گنبد، آزاد شهر ، بندر ترکمن و کردکوی دارای مدارس سمپاد هستند که بومی سازی مباحث تربیتی و فرهنگی در این مدارس در دستور کار قرار گرفته است. در واقع باید برای تقویت هویت ملی دانش آموزان تلاش کنیم و در این مسیر باید بوم استان را در نظر بگیریم.

استفاده از ظرفیت های فرهنگی پیشینیان نظیر حکیم میر فندرسکی، مختوم قلی فراغی و فخر الدین اسعد گرگانی در بومی سازی ساختار ها یک ضرورت است.

در ادامه مدیران آموزش و پرورش به چالش موجود در مدارس سمپاد مثل تامین نیرو، ساختمان های فرسوده، توجه به شاخص های فرهنگی و تربیتی و اختصاص مشاور پرداختند. 

الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در این نشست ضمن تاکید بر ضرورت پیوست های فرهنگی گفت: 


برنامه های گسترده ای در خصوص فعالیت های فرهنگی و تربیتی در مدارس سمپاد در حال برگزاری است و به جرات می توان گفت دانش آموزان این حوزه بیشترین مقام ها را در حوزه های فرهنگی و تربیتی به دست آورده اند که این 

تعداد 6 برابر سایر مدارس است. 

وی ادامه به ضرورت کیفی سازی مدارس سمپاد اشاره کرد و افزود: خرد کردن و توزیع امکانات چاره کار نیست و باید منابع و امکانات به صورت متمرکز تجمیع شود. 

یاوری همچنین به ضرورت توجه و توسعه ساحت های شش گانه سند تحول اشاره کرد اذعان داشت: ساحت های شش گانه در سال جاری در ارزیابی های سالانه لحاظ می شوند. 

فتحی نژاد فرهاد فتحی نژاد، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، در این گرهمایی ضمن تبیین آئین‌نامه جدید مدارس استعدادهای درخشان گفت: هرجا نیازی احساس شود، یک سمپادی آماده اثرگذاری و نقش آفرینی است.

وی افزود: مدارس سمپاد آماده قرارگرفتن در تراز سندتحول بنیادین هستند و با تجهیز این مدارس هدف‌گذاری خوبی صورت گفته است.

این مقام مسئول بیان کرد: مدارس سمپاد همواره ظرفیت لازم را برای پیاده کردن تعلیم و تربیت تمام ساحتی و مطرح شدن بعنوان مدارس الگو درتراز سندتحول بنیادین را دارا هستند.


با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش برگزار شد:

مراسم متمرکز زنگ بازگشایی مدارس، ایثار و مقاومت در دبیرستان شاهد 1 علی آباد کتول

همزمان با فرارسیدن ماه مهر و آغاز سال تحصیلی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، مراسم متمرکز بازگشایی مدارس، ایثار و مقاومت با حضور الهام یاوری معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان( سمپاد) و مسئولان استانی و شهرستانی در دبیرستان شاهد یک برگزار شد. 

سید کتولی مدیر آموزش و پرورش در این مراسم ضمن تبریک بازگشایی مدارس گفت: همزمانی فصل بازگشایی مدارس با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یادآور اهمیت توجه به گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است. مبانی فرهنگی و مذهبی آرمانی است که در آموزش و پرورش به دنبال هستیم و برای تحقق این آرمان تلاش خواهیم کرد. 

آلهام یاوری معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان( سمپاد) نیز در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن ایام بازگشایی مدارس، عدالت آموزشی را یک ضرورت برشمرد و گفت: دانش آموزان سمپاد از همه اقشار هستند و کسب رتبه های تک رقمی توسط این دانش آموزان در برخی از شهرهای کوچک بیانگر تلاش در جهت توسعه عدالت آموزشی است. 

در ادامه زنگ ایثار و شهادت توسط مسئولان به صدا در آمد و تعدادی از فرهنگیان جانباز و رزمنده با اهدای لوح تقدیر تجلیل شدند.

متن پیام تبریک

پیام تبریک سیدعبدالله سیدکتولی مدیر آموزش و پرورش علی آباد کتول به مناسبت بازگشایی مدارس
به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش، همزمان با فرارسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس، سید عبدالله سیدکتولی طی پیامی فرا رسیدن این ایام را به دانش آموزان و فرهنگیان تبریک گفت.
متن پیام مدیر آموزش و پرورش به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جایگاه و نقش تعلیم و تعلم در هزاره جدید، جایگاهی بس شکوهمند و قابل اعتنا است و تلاش بی وقفه و همه جانبه در توسعه این جایگاه توسط دولتمردان، موید همین مطلب است.
هر چند بشر در همه ادوار زندگی نیازمند تعلیم و یادگیری آموزه های اجتماعی و شهروندی است، اما بی تردید مخاطبان اصلی تعلیم و تعلم نوگلان باغ زندگی یعنی کودکان و نوجوانان هستند که آینده ساز جوامع انسانی هستند چرا که اعتقاد بزرگان بر این است که آموزش نیک اندیشیدن در سنین جوانی و نوجوانی قطعاً اثرگذار تر است.  .
بر همین پیوست اینجانب فرا رسیدن ماه مهر، ماه جوانه زدن نهال علم و دانش را به همه دانش آموزان، معلمان، مدیران و معاونان مدارس، مربیان و کارکنان شریف آموزش و پرورش تبریک گفته و آرزومند توفیق و سربلندی همه دانش آموزان این شهر هستم.
امید است سال جاری سالی سرشار از توفیق و سربلندی برای دانش آموزان در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی در سطح استان و کشور باشد.