رصد قیمت لحظه ای اجناس!


یادش به خیر... زمانی قیمت اجناس و کالاها در سال یک یا دو بار گران می شد آن در حد معقول و منطقی و شرکت های دولتی هم بیشتر ده در صد حق افزایش قیمت خدمت را در سال نداشتند. اما الان زمانه عوض شده و با پیشرفت لحظه ای تکنولوژی، افزایش قیمت ها هم به روز و در برخی مواقع لحظه ای شده است! در خبر ها آمده بود سایت شبکه تلویزیونی بازار به صورت آزمایشی راه اندازی شد. مخاطبان این شبکه می توانند مهمترین اطلاعات درباره برنامه های شبکه بازار، رخدادها، وقایع اقتصادی و قیمت لحظه اى اجناس(!) را علاوه بر دریافت از طریق گیرنده های تلویزیون، در فضای مجازی و از طریق اینترنت نگاه کنند.( جام جم )

اینکه علم پیشرفت کرده است و از این به بعد قادر هستیم وقایع اقتصادی و حتی قیمت لحظه ای اجناس را به صورت برخط ( همان آنلاین سابق) رصد کنیم، باعث خرسندی و مسرت است ولی دوستان رسانه ای قبل از راه اندازی این شبکه بهتر است به فکر دیگر نهاد ها و ادارات و سایر اقشار جامعه هم باشند و اگر به نکات زیر توجه داشته باشند، عین صواب است:

الف) طبق اخبار واصله و مشاهدات عینی قیمت ها بعد از صعود تمایل چندانی به سقوط ندارند. بنابراین پخش لحظه ای افزایش قیمت ها باعث افزایش شکایات مردمی به سازمان تعزیرات می شود که دم عیدی انصاف نیست این بندگان خدا را شبانه روز راهی کوچه و بازار کنیم تا متخلفان را نقره داغ کنند.

ب) این نوع اطلاع رسانی دقیق و شفاف ممکن نوعی رقابت زیر پوستی در بین صنوف مختلف ایجاد کند و برای این از کورس رقابت با یکدیگر عقب نمانند، قیمت ها را دَم به ساعت بالا ببرند. مثلاً صنف محترم پوشاک با دیدن افزایش قیمت سیمان قیمت پوشاک را بالا ببرند. با این توجیه که کسی که در این شرایط می تواند ساختمان سازی کند، توان خرید پبراهن و کت و شلوار گرانتر را نیز دارد. یا صنف محترم آجیل و خشکبار با افزایش بلیط هواپیما قیمت آجیل را افزایش دهند، چرا که کسی که در این اوضاع توان پریدن دارد، می تواند آجیل را به دو برابر قیمت بخرد و قس علی هذالقیاس...

ج) نکته آخر هم اینکه تا جایی که ما کارمندان یادمان می آید حقوق ما یک بار درسال افزایش می یابد آن هم برمبنای وجه رایج مملکت... بنابراین تماشای افزایش لحظه ای قیمت ها چندان با مزاج ما سازگار نیست! با ما به روز باشید!

GGGGGGGGGGG

kanal, [05.04.22 19:16]

[4/4, 20:36] سعید ستایش: سعید ستایش  فرزند رمضان  

متولد۱۳۷۰.۶.۱

 سابقه ورزشی  ۱۵ سال قهرمان پاور لیفتینگ استان و بدنسازی 

۶ سال سابقه در موتور سواری و اتومبیل رانی که ۲ سال سمت مسول اموزش هیت  

۲ سال مسول نایب ریس هیت و مدت ۲ سال ریس هیت موتور سواری و اتومبیل رانی شهرستان علی اباد کتول

[4/4, 20:37] سعید ستایش: سمت قبلی نایب ریس هیت

[4/4, 20:37] سعید ستایش: علاقه مندان اقا و خانم میتونن در پیست موتوری سواری هیت اموزش ببینن و از پتانسیل های این ورزش و موقعیت کوه و دشت و جنگل شهرستان برای هیجان و نشاط استفاده کنن

[4/4, 20:38] سعید ستایش: این ورزش هم در زمینه ماشین های افرودی و سافاری و هم در قسمت موتوری سنگین و کراس میباشد

[4/4, 20:38] سعید ستایش: که چند سال هست میزبان برگزاری مسابقات در شهرستان علی اباد کتول تا قبل کرونا میباشد

[4/4, 20:41] سعید ستایش: و در زمان زلزله  در زمان  رژه های ادارات و نهاد ها در کمک کردن در پیدا شدن فرد گمشده در جنگل کبودوال  به حلال احمر  در زمان برف کمک و امداد رسانی و در اوردن ماشین های مانده در برف کولاک دهنه زرینگل و محمد اباد به راهداری و حلال احمر  برگذاری و خدمت رسانی و همکاری با نیرو انتظامی  و تعامل با ادارات نیرو انتظامی  سپاه پاسداران  بسیج شهری و روستایی همکاری با حلال احمر شهرستان  و ستاد بحران  از قسمت های فعالیت های هیت موتور سواری و اتومیبل رانی میباشد

[4/4, 20:43] سعید ستایش: در سال جدید برگزاری مسابقات موتور سواری کراس و اندرو در پیست  به میزبانی شهرستان علی اباد کتول در سطح استان و برون استان و برگزاری تور سافاری خانوادگی  برای عموم و هیت های هر شهرستان به میزبانی علی اباد کتول  در دست اقدام و به زودی انجام خواهد شد

[4/4, 20:44] سعید ستایش: هیت موتور سواری دارای ۳۵ دستگاه موتور سیکلت  زیر نظر هیت و ۲۰ دستگاه خودرو افرودی دو دفرانسیل میباشد که اماده همکاری با نهاد ها و ادارت است

[4/4, 20:54] سعید ستایش: و همچنین برگزاری مسابقه  نقشه خوانی  با اداره بنیاد شهید و جانبازان عزیز و هیت موتور سواری و اتومیبل رانی در سال گزشته


هیات اتومبیل رانی و موتورسواری شهرستان فومن یکی از هیات های ورزشی تازه تاسیس در شهرستان فومن بوده که از هیجان های خوبی برخوردار است،

این رشته ها در سطح کشور دارای علاقه مندان زیادی می باشند.

در شهرستان فومن مدتی پیش به همت مهندس احمد قدیمی شهردار اسبق فومن این رشته های ورزشی راه اندازی و فعالیت آنها شروع گردید،لازم بذکر است که قدیمی خود یکی از افرادی است که از ماشین های کلاسیک در گذشته استفاده نموده و به این رشته علاقه مند می باشد.

حاصل تلاش و زحمات وی بر این شد که مصاحبه ای با ایشان انجام دهیم؛

١/آقای مهندس قدیمی برای ما از دوره های آموزشی که برای بانوان وآقایان تشکیل دادید توضیح دهید

 یکی از برنامه های هیات که در دست اقدام داریم، برگزاری کلاس های آموزشی است برای ارتقاء مهارت های علمی و عملی متقاضیان و علاقمندان به این ورزش مهیج که البته با استقبال خوب شهروندان فهیم فومن اعم از بانوان و آقایان روبرو شده است. این دوره ها در مقطع مبتدى رایگان می باشد و در رشته هاى ریس، رالى، اسلالوم، دریفت، درگ و موتورسوارى در حال برگزاری است. پس از این دوره مبتدى، شرکت کنندگان بنابر علاقه خود می توانند در یک رشته بصورت نیمه حرفه ای آموزش ببینند. در پایان هم دوستان اگر متقاضی ادامه دوره بودند می توانند در دوره های حرفه ای شرکت کنند. البته جا دارد از استقبال خوب همشهریان، بخصوص بانوان ورزش دوست و با فرهنگ فومن تشکر نمایم.

٢/از همایش خودرهای کلاسیک و افرود که اولین همایش در شهرستان فومن میباشد توضیح کامل بفرمایید

 همایش خودروهای کلاسیک و آفرود بنا به پیشنهاد مسول کمیته کلاسیک و موافقت سایر اعضای هیات موتورسواری و اتومبیلرانی فومن و هماهنگی با اداره ورزش و جوانان، برای هفته دولت برنامه ریزی شده است. در این همایش از خودروهای کلاسیک و آفرود استان دعوت خواهد شد که در محل مجتمع تفریحی قلعه رودخان مورد بازدید علاقمندان قرار خواهد گرفت. البته در تلاشیم که در صورت هماهنگی با مسولین، از موتورهای سنگین هم در این همایش استفاده کنیم که علاقمندان خاص خود را دارد و به کیفیت و جاذبه این همایش خواهد افزود. همانطور که اشاره داشتید این همایش، اولین همایش خودروهای کلاسیک و آفرود هست که به صورت حرفه ای در سطح شهرستان فومن با همت و تلاش جوانان و اعضای پرتلاش هیات و مساعدت مسولین برگزار خواهد شد.

٣/ظرفیت و پتانسیل شهرستان فومن را درباره ورزش اتومبیل رانی و موتورسواری چگونه ارزیابی مینمایید

 یکی از انگیزه های تشکیل هیات موتورسواری و اتومبیلرانی فومن، پتانسیل و ظرفیت بالای این شهرستان در این ورزش بود. حضور جوانان مستعد و علاقمند که به ناچار برای فعالیت به سایر شهرها مراجعه می کردند. احداث طولانی ترین پیست کارتینگ شمال کشور در مجتمع تفریحی هفت اقلیم که از فرصت های خوب شهرستان برای فعالیت جوانان در این رشته ورزشی است. مناطق زیبا و مستعد طبیعی برای اجرای تمرینات و مسابقات شهرستانی، استانی و حتی کشوری از دیگرظرفیت های این شهرستان است.

٤/آیا این هیات برای آینده هم برنامه ریزی هایی برای برگزاری همایش و کلاس های آموزشی دارد؟

بله، در ابتدای تشکیل این هیات و در طی چند جلسه با اعضاء، یک برنامه چهارساله و تقویم اجرایی با تبیین اهداف آن تدوین کرده ایم و سعی و تلاش داریم که به اهداف چهارساله آن برسیم. البته مشکل همه هیات های ورزشی و از جمله این هیات، مشکلات مالی است. در صورت رفع موانع مالی، با تلاش دوستان و جمع اعضاء، حتما برنامه های تدوین شده را اجرا و به اهداف خود خواهیم رسید.

هدف نهایی هیات ما این است که در کنار فعالیت سایر رشته ها، حداقل در یک رشته،( که انتظار ما کارتینگ است) حرف اول را در استان، فومن بزند. البته با توجه با آن ظرفیتی که قبلا عرض شد، دور از انتظار نیست!

٥/حرف آخر

 هیات تازه تاسیس موتورسواری و اتومبیلرانی فاقد کوچکترین امکانات است. همه چیز را باید از ابتدا تهیه و به انجام برسانیم. حتی تعریف و چارچوب خیلی از چیزها رو باید با تلاش زیاد معنی کنیم. هنوز در بخش موتورهای سنگین مشکلاتی داریم که از مسولین خواهش می کنیم با ورزشکاران این رشته همکاری کنند. برای اجرای پیست مخصوص، به مساعدت نماینده محبوب و ورزشکار شهرستان و فرماندار مردمی و نگاه کارشناسی فرمانده محترم نیروی انتظامی و راهور و سایر مسولین ذیربط، نیازمندیم. این هیات نماینده فدراسیون و هیات استان در شهرستان است که فعالیت های مشابه و مرتبط را با هماهنگی اداره ورزش و جوانان انجام می دهد. نیازمند مساعدت ویژه هستیم. ظرفیتش را داریم، امکاناتش را داریم، جوانان مستعد و علاقمند اعم از بانوان و آقایان را داریم، برنامه هم داریم، هدف ما گسترش فرهنگ ورزش، کشف استعدادها و بالابردن سطح مهارت های ورزشی است، جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی ناشی از استفاده نادرست و البته خطرآفرین وسایط نقلیه در سطح خیابان های شهر برای جوانان


kanal, [05.04.22 19:17]

و شهروندان است. تخلیه انرژی جوانان در مسیر درست زیر نظر مربیان و در مکان های تعریف شده است. بالابردن فرهنگ ترافیک و استفاده درست از وسایل نقلیه است، احترام به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است. استفاده درست از کمربند ایمنی، کلاه، دستکش و لباس موتورسواری است. پاسخ درست به علایق و سلیقه جوانان است. درست زندگی کردن با کمک ورزش است.

البته با همه مشکلات، از همت و تلاش همه اعضای و مسولین کمیته ها، از راهنمایی کارشناسانه و مساعدت دلسوزانه فرمانده محترم نیروی انتظامی و راهور شهرستان، از حمایت خوب ریاست محترم اداره ورزش و جوانان، از تشویق های شهروندان فهیم فومن بسیار سپاسگزاریم.