پیش دبستانی

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

اسکیت استان

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

خانم هانیه حسینی ملاحظه نمایند.

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

برادر مومنی

به نام خدا

بازدید اعضای کمیسیون تحقیقات و پژوهش مجلس شورای اسلامی از مراکز آموزشی و دانشگاهی شهرستان علی آباد کتول

اعضای کمیسیون تحقیقات و پژوهش مجلس شورای در قالب هیاتی متشکل از محمد بیرانودی، ..........................................................................................................................................................مهرداد خان کوهی، نماینده وزارت اموزش و پرورش، نماینده استاندار، فرماندار، روسای آموزش و پرورش و مراکز دانشگاهی شهرستان از دانشگاه ها، مجتمع های دانشگاهی ، مدارس و دانشگاه آزاد این شهرستان بازدید به عمل آوردند.

فرماندار علی آباد کتول در جلسه پایانی این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از نمایندگان مجلس و نمایندگان دولت شهرستان علی آباد کتول را یکی از شهرستان های مهم در شمرد و گفت: به لحاظ جغرافیایی این شهرستان در مرکز استان قرار دارد و اقوام مختلف در کمال صلح و صفا در کنار هم زندگی می کنند.

ایشان در ادامه به تشریح جایگاه این شهرستان در بحث گردشگری، صنعت و آموزش پرداخت و گفت: ظرفیت های این شهرستان باید به فرصتی برای ایجاد اشتغال، جذب گردشگر و توسعه پایدار شهرستان منجر شود. وی همچنین به تعدد مراکز علمی و دانشگاهی شهرستان اشاره کرد و گفت: دانشگاه های این شهرستان در طول سال های اخیر موفق به پرورش دانش آموخته های فراوانی شدند که بسیاری از آنها در سطوح ملی و بین المللی رتبه های علمی شایسته ای کسب نموده اند.

در ادامه روسای دانشگاه ها و دانشکده ها شهرستان به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند و خواستار تعامل بیشتر مجلس و دولت در رفع موانع موجود شدند. موافقت با افزایش رشته های دانشگاهی ، جلوگیری از تغییر نام رشته ها و تعیین تکلیف رشته های یک بار پذیرش، حل معضل حق التدریسی ها، رتبه بندی فرهنگیان، کپی کاری پایان نامه ها یدانشجویی، افزایش سرانه و بودجه مراکز علمی و ... بخشی از دغدغه های روسای آموزش و پرورش و دانشگاه های شهرستان بود که در این جلسه مطرح شد.

در ادامه دکتر بیرانودی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و عضو کمیته آموزش و پرورش ضمن تشکر و قدردانی از دست اندرکاران و مسئولان شهرستان، دغدغه های آموزشی و علمی شهرستان را به حق بر شمرد و گفت: بدون شک مدیریت یک اصل علمی و پذیرفته شده در دنیا است و ضرر سوء مدیریت کمتر از ضرر تحریم ها نیست. بر همین اساس تلاش نمایندگان مجلس برای بهبود اوضاع علمی آغاز شده است و دوستان سعی خواهند کرد در تصویب آئین نامه ها و مصوبات نظرات مدیران و کارشناسان خبره را لحاظ کنند .

وی همچنین در خصوص طرح رتبه بندی فرهنگیان گفت: این طرح با امضای 157 نماینده مجلس در حال پیگیری است و تلاش می شود با قید فوریت در کمترین زمان ممکن تصویب شود. 

ماز

 

تبلیغات دروغین پرورش رتبه های برتر در رسانه ملی!  

برخی موسسات آموزشی پس از اعلام نتایج کنکور، اسامی افرادی را که از جلوی موسسه شان رد شده اند یا از آب سرد کن موسسه استفاده کرده اند، در لیست افتخار آفرینان موسسه منتشر می کنند!

خبرنگار آهنگ: همه ساله بعد از اعلام نتایج کنکور، برخی رتبه های برتر بر صفحه تلویزیون ظاهر می شوند و علت قبولی خود را شرکت در دوره های برخی موسسات یا استفاده از کتاب های آنها عنوان می کنند؛ در سطح شهر نیز تبلیغات محیطی مشابهی شکل می گیرد و چنین وانمود می شود که گویی تمام یا اکثر دارندگان رتبه های برتر کنکور، دانش آموخته موسسات تست و کنکور هستند و برای رسیدن به موفقیت مشابه، راهی جز پول دادن به این موسسات نیست.

در شهرهای کوچک نیز کلیه اسامی پذیرفته شدگان در کنکور به صورت درهم در زمره افتخار آفرینان یک موسسه قرار می گیرند و در بیلبورد به نمایش گذاشته می شود. در واقع برخی موسسات آموزشی پس از اعلام نتایج کنکور، حتی اسامی افرادی را که از جلوی موسسه شان رد شده اند یا از آب سرد کن موسسه استفاده کرده اند، در لیست افتخار آفرینان موسسه منتشر می کنند!

اما تاسف بیشتر زمانی حاصل می شود که این بزرگواران حتی حاضر نیستند نامی از موسساتی که در آنها درس خوانده اند به میان بیاورند چرا این موسسات کم و نام و نشان توانایی پرداخت هدایای آنچنانی ندارند!

حذف کنکور شاید وقتی دیگر!

با وجود وعده های دولت و وزارت آموزش و پرورش مبنی بر حذف کنکور به نظر می رسد اراده ای برای تحقق این وعده در دولت وجود ندارد. مضاف بر اینکه مافیای کنکور به راحتی از گردش چند صد میلیاردی کلاس ها و کتابهای آموزشی کنکور چشم نخواهد نخواهد پوشید.

فذا منطقی است دانش آموزان مبنا را بر ادامه حیات کنکور در نظر بگیرند مگر اینکه خلاف آن ثابت شود. هر چند قبولی در کنکور در وهله اول به پشتکار و تلاش خود فرد، استفاده از تجربیات سایرین و گوش دادن به توصیه های دبیران و مشاوران دارد، ولی شرکت در آزمون های معتبر و تخصصی که به دور از هیاهوی موسسات اسمی و فاقد محتوی، فعالیت می کنند، امری ضروری و منطقی است.

موسسه ماز ، کیفیت آموزشی به دور از هیاهو و تبیلغات غیر واقعی

یکی از موسساتی که به صورت کاملاً تخصصی و به دور از حاشیه و هیاهو در امر کنکور ( فقط تجربی ) فعالیت دارد، موسسه ماز است. جالب اینکه برخی از نفرات اول کنکور از دانش آموزان این موسسه هستند ولی از تبلیغ و معرفی این موسسه در کسب موفقیت ابا دارند.

مدیرعامل گروه آموزشی ماز در این خصوص گفت: نه تنها امیر رضا براتی و دیگر نفرات برتر امسال بلکه تمامی رتبه های اول کنکور۵ سال گذشته در آزمون های این موسسه شرکت کرده اند و مدارک ثبت نام و کارنامه ایشان شاهد این مدعاست .

آرمان موسوی زاده با بیان اینکه مصاحبه همه رتبه های برتر در آپارات گروه اموزشی موجود است، افزود: وکیل این موسسه اقدامات قانونی را بر علیه رسانه هایی که بدون مدرک اقدام به انتشار این خبر کذب کرده اند انجام خواهد داد .

مدیرعامل و موسس گروه آموزشی ماز مدت زمان فعالیت این موسسه را ۵ سال اعلام کرد و گفت: در این مدت جامعه آماری ما از ۲۰ نفر به بیش از ۲۰۰۰۰ نفر رسیده که این گسترش بدون هیچ گونه تبلیغ رسانه ای و تنها به دلیل کیفیت کار بوده است .

وی با تاکید بر این که ما برخلاف دیگر موسسات هزینه ای را که دانش آموزان پرداخت میکنند صرف خودشان و بورسیه دانش آموزان نیازمند میکنیم، ادامه داد: به همین علت ما مانند دیگر موسسات در صدا و سیمای کشور تبلیغی نداریم و هزینه ای که دریافت میکنیم در مقایسه با موسسات معروف آموزشی حدودا یک هفتم هست که تمام این هزینه خرج خدمات برای خود دانش آموزان میشود .

مدیرعامل گروه اموزشی ماز با بیان اینکه مدتها این شبهه در فضای مجازی به وجود آمده بود که طراحان ماز با طراحان کنکور یکی هستند، گفت: فایل تطابق سوالات ماز با کنکور، که قبل از برگزاری کنکورسراسری، این سوالات در آزمونهای گروه آموزشی ماز آورده شده بود را روی سایت ماز ((www.biomaze.ir به صورت کاملا رایگان قرار دادیم که ادعای ما را مبنی بر پیش بینی درست سئوالات کنکور ثابت می کند .

موسوی زاده برخلاف ادعای بعضی که می گویند اگر این موسسات نباشند باز هم این افراد رتبه یک میشوند، تصریح کرد: در کنکور ۹۳ که اولین سال فعالیت کشوری ما بود شایان پور میر بابأی بعد از چند سال اولین فردی بود که توانست زیست را در کنکور صد بزند .

او در پایان مدعی شد که تمامی نفرات اول تا پنجم طی، ۵ سال گذشته همگی از ماز هستند و مستندات این ادعا هم موجود است که در صورت نیاز به رسانه ها داده می شود .

سعید حاج سعیدی نماینده موسسه ماز در گلستان نیز در خصوص کیفیت فرآیند آموزش در موسسه ماز عنوان کرد: در شهر کوچکی مثل لاهیجان از 23 نفری که در موسسه ماز مشغول به تحصیل بودند، 19 نفر در رشته پزشکی قبول شدند و این تصادفی نیست. فعالیت این موسسه بر اساس نیاز سنجی علمی دانش آموزان طراحی شده است و هر دانش آموز با توجه به نقاط ضعف و قوت خودش آموزش داده می شود. آزمون این موسسه نیز هدفمند طراحی شده اند و در طاحی سوالات سعی شده تا تشابه با سوالات کنکور لحاظ شود.

مدیر مرکز مشاوره ترنم زندگی در ادامه افزود: از ویژگی های این آزمون ها می توان به کیفیت بالای سوالات , پاسخ نامه کاملا تشریحی برای تمامی دروس به همراه کادر های درس نامه دار, تعیین کارشناس انحصاری : این کارشناس که از دانشجویان رتبه برتر پزشکی و رتبه های زیر 100 کنکور های اخیر می باشند قبل و بعد از هر آزمون با شما تماس گرفته, نکات مشاوره ای لازم را گوشزد کرده و همچنین آزمون و کارنامه شما را به طور دقیق تحلیل و بررسی می کند. علاقه مندان جهت برنامه ریزی و شرکت در آزمون های این موسسه همه روزه از ساعت فلان تا فلان به مرکز مشاوره ترنم زندگی واقع در اسانتا مراجعه کنند و یا با شماره 1718 تماس حاصل نمایند

سخن پایانی

بدون تردید کسب درآمد اولویت اول رسانه ملی است و دردمندانه عوام فریبی و تبلیغات دروغین هدف را توجیه می کند و این برای اولین بار نیست که چنین تبلیغاتی در رسانه ملی پخش می شود. با این وجود جا دارد وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی آموزشی کشور، علیه این موسسات متقلب اقدام به طرح شکایت کند و مدعی العموم نیز رأساً در قبال صحنه سازی های دروغین این موسسات وارد عمل شود چرا که که آنان با این نمایش های ساختگی، صحنه سازی می کنند، اطلاعات دروغ به خانواده ها و دانش آموزان می دهند و برای ثبت نام در موسسات شان، آنها را فریب می دهند
به علاوه، سوء استفاده از جوانان نخبه ای که توانسته اند رتبه های برتر را کسب کنند و آموزش نیرنگ و حقه بازی در بدو ورود به دانشگاه به آنان ، به هیچ عنوان قابل اغماض و چشم پوشی نیست.