لطفاً آقای شهردار نخواند!


در عصر کنونی به دلیل افزایش جمعیت خودرویی کشور ، لزوم داشتن خیابان ها و کوچه های عریض در معابر شهری و جاده های چند بانده در معابر بین شهری از ضروریات جامعه مدرن امروزی محسوب می شود. اما در شهرستان علی آباد کتول که به دلیل قرار گرفتن در مسیر بین المللی مازنداران ، گلستان و خراسان از اهیمت استراتژکی خاصی برخوردار است ، متاسفانه تلاش عملی چشمگیر در خصوص عقب نشینی بنا هایی که در مسیر خیابان اصلی وجود دارند ، صورت نگرفته است و این کار خیلی کند و با سلام و صلوات انجام می شود!
عدم اقدام فوری در این خصوص منجر به ایجاد آلودگی بصری در سطح شهر و دندانه دندانه شدن شهر شده است. در جاهایی هم عقب نشینی صورت گرفته مالکین به دلیل عدم توافق با صاحبان ابنیه یازمین ها پشت سر اقدام به ساخت دکه های ثابت ! نموده اند و به اندک اجاره بهایی راضی شده اند!
ساختمان قدیم شهرداری هم که می توانست جایگزین مناسبی برای معامله با مالکین بنا های مورد نظر گزینه مناسبی باشد به درست یا غلط به فروش رسید که علی القاعده آب رفته به جوی باز نمی گردد.
با توجه توسعه و پیشرفت شهر در سال های اخیر و سر زبان افتادن شهر بعد از توسعه دانشگاه آزاد ، ایجاد سد ، افزایش روز افزون شهرت مناطق جنگلی شهرستان و ایجاد شهرک صنعتی در شهر و ... لزوم اجرای طرح عقب نشینی در شهر ( به منظور تسریع در روند توسعه شهر ) بیش از پیش از ضروری می نماید.
در این راستا پیشنهاد می گردد به صورت پایلوت ، شهرداری با ایجاد یک شرکت تعاونی و فروش سهام یا هر راهکار دیگری که به نظر بزرگان و متولیان شهر می رسد ، نقدینگی ایجاد کند و بخشی از ابنیه قدیم ساز (به عنوان مثال در ضلع جنوب شرقی فلکه یا اماکن موجود در یکی از اضلاع چهار راه قصر یا زمین ترمینال سابق مقابل مصلی ) را در متراژ وسیع خریداری نموده و اقدام به ساخت یک مجتمع عظیم استاندارد ، دارای پارکینگ وسیع و تمامی امکانات و وسایل پیشرفته نماید و با واگذاری نیمی از واحد های ساخته شده به صاحبان اماکن قرار گرفته در طرح عقب نشینی ، زمینه اقدام فوری در عقب نشینی فراهم شود.
از دیگر مزایای این کار می توان به ایجاد اشتغال ، جلوگیری از ساخت و ساز های جزیره ای با ظاهر بصری نامناسب ، جلب توجه و ایجاد علاقه در سایرین به منظور ساخت مجتمع های شراکتی ، حل بخشی از مشکل پارک خودرو ها ، معرفی و توسعه صنعتی سازی و ... اشاره کرد.
امید است مسئولین شهر قبل از خندیدن به این طرح لااقل آن را دوباره بخوانند!
 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد