برادر مومنی

به نام خدا

بازدید اعضای کمیسیون تحقیقات و پژوهش مجلس شورای اسلامی از مراکز آموزشی و دانشگاهی شهرستان علی آباد کتول

اعضای کمیسیون تحقیقات و پژوهش مجلس شورای در قالب هیاتی متشکل از محمد بیرانودی، ..........................................................................................................................................................مهرداد خان کوهی، نماینده وزارت اموزش و پرورش، نماینده استاندار، فرماندار، روسای آموزش و پرورش و مراکز دانشگاهی شهرستان از دانشگاه ها، مجتمع های دانشگاهی ، مدارس و دانشگاه آزاد این شهرستان بازدید به عمل آوردند.

فرماندار علی آباد کتول در جلسه پایانی این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از نمایندگان مجلس و نمایندگان دولت شهرستان علی آباد کتول را یکی از شهرستان های مهم در شمرد و گفت: به لحاظ جغرافیایی این شهرستان در مرکز استان قرار دارد و اقوام مختلف در کمال صلح و صفا در کنار هم زندگی می کنند.

ایشان در ادامه به تشریح جایگاه این شهرستان در بحث گردشگری، صنعت و آموزش پرداخت و گفت: ظرفیت های این شهرستان باید به فرصتی برای ایجاد اشتغال، جذب گردشگر و توسعه پایدار شهرستان منجر شود. وی همچنین به تعدد مراکز علمی و دانشگاهی شهرستان اشاره کرد و گفت: دانشگاه های این شهرستان در طول سال های اخیر موفق به پرورش دانش آموخته های فراوانی شدند که بسیاری از آنها در سطوح ملی و بین المللی رتبه های علمی شایسته ای کسب نموده اند.

در ادامه روسای دانشگاه ها و دانشکده ها شهرستان به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند و خواستار تعامل بیشتر مجلس و دولت در رفع موانع موجود شدند. موافقت با افزایش رشته های دانشگاهی ، جلوگیری از تغییر نام رشته ها و تعیین تکلیف رشته های یک بار پذیرش، حل معضل حق التدریسی ها، رتبه بندی فرهنگیان، کپی کاری پایان نامه ها یدانشجویی، افزایش سرانه و بودجه مراکز علمی و ... بخشی از دغدغه های روسای آموزش و پرورش و دانشگاه های شهرستان بود که در این جلسه مطرح شد.

در ادامه دکتر بیرانودی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و عضو کمیته آموزش و پرورش ضمن تشکر و قدردانی از دست اندرکاران و مسئولان شهرستان، دغدغه های آموزشی و علمی شهرستان را به حق بر شمرد و گفت: بدون شک مدیریت یک اصل علمی و پذیرفته شده در دنیا است و ضرر سوء مدیریت کمتر از ضرر تحریم ها نیست. بر همین اساس تلاش نمایندگان مجلس برای بهبود اوضاع علمی آغاز شده است و دوستان سعی خواهند کرد در تصویب آئین نامه ها و مصوبات نظرات مدیران و کارشناسان خبره را لحاظ کنند .

وی همچنین در خصوص طرح رتبه بندی فرهنگیان گفت: این طرح با امضای 157 نماینده مجلس در حال پیگیری است و تلاش می شود با قید فوریت در کمترین زمان ممکن تصویب شود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد