جلسه هم اندیشی رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با جمعی از مدیران آموزش و پرورش استان گلستان در سالن اجتماعات مدیریت آموزش و پرورش علی آباد کتول برگزار شد.

سید رضا نظری مدیر کل آموزش و پرورش گلستان با توجه به ضرورت توسعه مباحث تربیتی در مدارس سمپاد گفت: شهرهای گرگان، گنبد، آزاد شهر ، بندر ترکمن و کردکوی دارای مدارس سمپاد هستند که بومی سازی مباحث تربیتی و فرهنگی در این مدارس در دستور کار قرار گرفته است. در واقع باید برای تقویت هویت ملی دانش آموزان تلاش کنیم و در این مسیر باید بوم استان را در نظر بگیریم.

استفاده از ظرفیت های فرهنگی پیشینیان نظیر حکیم میر فندرسکی، مختوم قلی فراغی و فخر الدین اسعد گرگانی در بومی سازی ساختار ها یک ضرورت است.

در ادامه مدیران آموزش و پرورش به چالش موجود در مدارس سمپاد مثل تامین نیرو، ساختمان های فرسوده، توجه به شاخص های فرهنگی و تربیتی و اختصاص مشاور پرداختند. 

الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در این نشست ضمن تاکید بر ضرورت پیوست های فرهنگی گفت: 


برنامه های گسترده ای در خصوص فعالیت های فرهنگی و تربیتی در مدارس سمپاد در حال برگزاری است و به جرات می توان گفت دانش آموزان این حوزه بیشترین مقام ها را در حوزه های فرهنگی و تربیتی به دست آورده اند که این 

تعداد 6 برابر سایر مدارس است. 

وی ادامه به ضرورت کیفی سازی مدارس سمپاد اشاره کرد و افزود: خرد کردن و توزیع امکانات چاره کار نیست و باید منابع و امکانات به صورت متمرکز تجمیع شود. 

یاوری همچنین به ضرورت توجه و توسعه ساحت های شش گانه سند تحول اشاره کرد اذعان داشت: ساحت های شش گانه در سال جاری در ارزیابی های سالانه لحاظ می شوند. 

فتحی نژاد فرهاد فتحی نژاد، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، در این گرهمایی ضمن تبیین آئین‌نامه جدید مدارس استعدادهای درخشان گفت: هرجا نیازی احساس شود، یک سمپادی آماده اثرگذاری و نقش آفرینی است.

وی افزود: مدارس سمپاد آماده قرارگرفتن در تراز سندتحول بنیادین هستند و با تجهیز این مدارس هدف‌گذاری خوبی صورت گفته است.

این مقام مسئول بیان کرد: مدارس سمپاد همواره ظرفیت لازم را برای پیاده کردن تعلیم و تربیت تمام ساحتی و مطرح شدن بعنوان مدارس الگو درتراز سندتحول بنیادین را دارا هستند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد